Tuesday 12 June 2012

Berhari-hari di Penang

Assalamualaikum,


Lama gila kot aku dak update blog,berkurun dah! 
Hello-hello, aku dah habis study dah pun dan dah register untuk sambung belajar dah pun.
Nak kata bangga dak la cuma sikit bangga tu ada la, bangga pada diri yang memang dasar pemalas tapi berjaya juga habiskan study.


Aku bukan nak cerita criti pasai study,aku nak cerita pasal sekarang ni aku di Penang.
Ah, bukan aku nak bangga pun aku mai Penang tapi apa yang aku nak kata sekarang ni apa yang aku dapat kat sini mungkin tak semua yang dapat.


Aku sampai sini petang Ahad, bermula hari tu aku belajar.
Belajar apa?



  • macam mana nak urus orang
  • macam mana nak bagi orang respect 
  • macam mana nak bagi benda payah nampak mudah


Aku kat sini jadi diri aku sendiri, aku cakap apa aku nak, aku luah pendapat. Dan alhamdulillah apa aku kata tu diterima dan ada yang salah aku terus dibetulkan dengan yang betul.

Kat sini aku jumpa sorang makhluk Allah, orang yang tak kisah orang nak kata apa kat dia. Encik Basri Abdullah. Muallaf. Apa sebab aku kata dia tak kisah orang nak kata dia tu kafir masuk Islam ke, dia tu paria ke, korang nak kata apa pasal asal usul ke, dia tak kisah sebab dia dah tunjukkan sekarang yang dari bawah dia mula dan dia berjaya sebagai ahli perniagaan.

Ok,ni bukan bodek. Aku bukan pekerja dia yang rasmi, dia bukan bos aku yang rasmi. Aku tak dapat bayaran untuk bodek pun dan aku memang bukan jenis suka bodek pun. Tapi hamba Allah ni bagi aku dia punya input boleh membuatkan aku punya output tu berganda. 

"abang bukan nak korang kerja dengan abang seumur hidup, cukup dua tiga tahun dan korang jadilah someone",

Tu buat aku berminat nak kenal dia, sebab aku nak jadi someone tu. Aku tak malu mengaku, memang aku nak. 

Aku baran, dulu aku lagi baran. Aku chubby, yup tu aku mengaku. Tapi try la perkecilkan aku sebab aku chubby,ada aku nak terasa? Tak. pasal apa? Weyh,gemuk tu aku, aku yang tampung beban lemak. Ada aku suh korang angkut? Tak kan.. Dan korang kata benda betul,aku nak marah sebab apa. Aku tak marah bila korang kata 

  • aku gemuk
  • aku pandai
  • aku comel
  • aku baik
  • aku baran
  • aku otak tak berapa center
  • dll yang berkaitan
Tapi aku marah bila korang kata 

  • aku kuat makan
  • aku tak bersyukur
  • dll yang berkaitan
Sebabnya aku tak kuat makan tapi lemak aku aktif membiak,haha. Dan aku sentiasa bersyukur walau sikit-sikit aku merungut. huuu
Macam banyak je lari topik. ok, spotit!

Banyak lagi benda aku nak belajar dari dia sepanjang aku kat sini minggu ni, dan jika umur panjang aku harap aku sentiasa dapat input yang berguna dari dia. Aku tak tahu nasib aku nanti, aku tak tahu masa depan, aku tak tahu rezeki aku tapi kalau tertulis rezeki aku dan aku berjaya.. Salah satu nama yang aku akan sebut adalah nama dia.

Plus : Kat sini aku kenal wife dia, akak yang manis. Dia tabah,cukup tabah. Tak mampu nak kata apa lagi.

Kalau mai Penang singgah la kat Ah' Basri Asian Satay. Pandai-pandai lah Google Images sendiri.

p/s : cinta tak buta, yang buta tu hati

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...