Tuesday 6 November 2012

Dia Musuh Dia Kawan

Assalamualaikum.

Tak boleh tidur, gusi masih denyut kuat. Postan dah tak jadi apa dah..
Esok second paper untuk budak-budak SPM.
Angah salah seorang diantara budak-budak tu. 
Tapi seram tengok angah bila dia tersangat steady.

Bila orang suruh revision,

Aku : Ngah,revise la balik apa yang point-point penting tu..

Angah : Pejam mata lama....

Aku : Weh jangan la tidur!

Angah : Bukan tidur la,tengah revise la ni. Ingat balik apa cikgu ajar.

Aku :  O.o (muka pelik + bingung)


Dah-dah, aku bukan nak cerita sangat pasal angah ni. Aku nak kongsi pasal achik a.k.a primadona.
Jarak umur kami 5 tahun.
Sejak dari kecil seingat aku memang aku tak pernah nak rapat dengan dia.
Akan ada je kami bergaduh.
Mungkin aku tak expect dia akan wujud.
Mungkin ke macam tu? Sangat kejam....

Sekarang dia dah di menengah atas dan tinggal di asrama.
Bila dia di asrama, aku rasa best sangat sebab dia tak ada.
Tak ada orang nak buat bising, ataupun mengamuk.
Ok,dia ni baran!

Tapi bila dia lama cuti, kadang-kadang aku naik rimas sebab kami selalu gaduh.
Yang paling sakit hati, malam ni gaduh tapi esok dia senyum-senyum macam tak buat salah.
Bengkak rasa hati aku.
Tapi entah kenapa, bila dia kembali ke asrama .. aku rasa boring pulak.
Sekarang patutnya kami berbaik disebabkan masing-masing dah besar panjang dan kami semestinya masing-masing perlukan seseorang untuk tempat luah masalah ataupun nak cadangan.

Pernah dia tanya aku, kenapa aku tak suka dia.
Aku hanya cakap entah.
Tapi sekarang aku sedar yang...
Dia tempat aku bergaduh,dia juga tempat aku minta tolong.

Cuma...
Aku tak suka bila dia tak faham bahasa bila aku kata TAK BOLEH tapi pada dia perkataan TAK tu tak pernah wujud dan hanya perkataan BOLEH saja yang wujud!!


p/s: congrats untuk dia sebab dah dapat black belt taekwondo dan dapat johan coral speaking..


carik-carik bulu ayam akhirnya bercantum juga

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...