Tuesday 6 November 2012

We Are Teletubbies

Assalamualaikum.

Hari ni cabut gigi T_T.
"Ek eleh cabut gigi pun nak cakap dalam blog. Macam kau sorang pernah cabut gigi",
Bukan nak cakap sangat pun tapi bangga sebab aku yang takut jarum ni pun berjaya atasinya.
Ok sekarang bukan nak cakap pasal denyutan yang amat sakit pada gusi ni, tapi aku nak cerita tentang..

TELETUBBIES

Siapa tak tengok?
Mesti zaman kanak-kanak mereka tak comel. Haha..
Ok then we proceed to the main story...
Ini berkenaan adik beradik aku dan aku.

Bila rancangan Teletubbies dah bermula maka aku,angah dan achik akan duduk depan tv dengan tertib.
Tak ada sepah-sepah dan tak ada pergaduhan.
Semuanya senyum.
Masing-masing pegang plush toy Teletubbies masing-masing dan disebabkan aku anak sulung, 
for sure aku adalah si Tinky Winky walaupun Tinky Winky ni lelaki ...


Angah pula sepatutnya Dipsy tetapi disebabkan dia tak suka warna hijau dan muka Dipsy paling hitam maka dia pilih Laalaa.. (ya,angah masa tu belum hitam lagi..hehe). So mana Laalaa? Ni dia..comel je warna kuning.


And the last one, Po for achik. Kenapa Po? Sebabnya masa tu dia paling kecil dan ok si bongsu.




Bila cerita berjalan,kami memang fokus. Tetapi bila ada commercial breaks , tangan aku lah yang paling cepat hentam angah dan achik menggunakan plush toy Tinky Winky aku. 
Bila kenang balik,kejam gila aku pukul diorang.
Bayangkan masa tu umur aku sekitar 6-7 tahun dan mereka baru berumur 3-2 tahun. 
Tinky Winky aku lagi besar dari angah dan achik.
Kejam kan?

Tu jelah nak cakap, dan kena admit yang kami ni memang fan Teletubbies. Don't you?


p/s : orang yang kita sayang selalunya bakal menjadi musuh. ye ke? 



1 comment:

Shila said...

tak suka teletubbies..

penah cuba sukakan..tapi tetap tak mampu suka.. uhuu~~

diorang comel..tp tetap tak suka.. T_T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...