Saturday 8 October 2011

Mayonnaise!!!

Assalamualaikum uolls~

Dah mam? Ermm mam..makan..bukan mampos ok =,=
Hari ni saya tak tahu nak makan ape, masuk dapur tengok lauk yang simple tapi taknak makan nasi. So ternampak terpandang terlihat tertengok la sebungkus roti yang terbaring seakan menggoda saya untuk memakannya.

Ada roti, mayo , jem buah-buahan dan serunding. So tangan mencapai roti dan jem,disapu lalu dimakan...Habis,so sapu lagi. Ulang proses yang sama 4x. =)

Eh korang taknak tanya ke kenapa saya tak ambik mayo tu? Kan mayo sedap... Tak nak tanya? Ok, whatever~ saya cakap jugak la kan..

Disebabkan daripada kecil makan roti dan mayo so bila besar ni dah jemu. Lemak-lemak tepu pun makin membiak dengan rancak so saya kurangkan. Walaupun jarang dah makan dengan mayo, tapi still botol mayo akan kosong dan licin =)

Macam mana tak licin, setiap kali bukak botol baru dan family saya guna la sampai separuh botol, botol tu akan hilang.. Haa, kemana? Ke bilik saya. Bukan nak ratah, gila korang ratah mayo tu.. Haha. Saya just ambik mayo tadi dan sapu ke badan.. So botol mayo yang saya ambil tadi tu saya pastikan takkan ada orang pergi ambil dan guna mayo dalam botol tu untuk sapu kat roti la..haha.. 

Kenapa sapu kat badan? Erm saya sapu untuk kulit licin =) lagipun mayo kan menggemukkan dan buat ape bazirkan duit beli losyen banyak-banyak.. Beli 1 je losyen dan mayo as topup, cukup lah. Haha.. Saya dapat ilmu ni dari seorang kakak yang merangkap artis tapi tak femes..aww~ Menjadi ke tidak tuan punya badan je tahu..Nak cuba? Cuba la tapi pastikan inform parents, mana tahu parents korang pelik sebab setiap bulan botol mayo hilang =P


p/s: mau cari duit lebih... T_T




1 comment:

Shila said...

alamak...x masam ke bau mayo...?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...